Kolorowanka Bocian

this never happened

Temat: Dysleksja
" />A oto kilka ćwiczeń usprawniających ruchy dłoni i palców:
swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami itp.,
zamalowywanie dużych powierzchni farbami i grubym pędzlem (dziecko stoi przy odpowiednio wysokim stoliku),
rysowanie na dużej płaszczyźnie pionowej i poziomej oburącz różnych wzorów lub przedmiotów symetrycznie i równolegle, stopniowo zmniejszając pole i elementy rysunku,
wypełnianie kolorem całej powierzchni papieru dużymi, wahadłowymi ruchami pionowymi lub poziomymi,
kreślenie linii pionowych i poziomych (góra – dół, lewa – prawa),
malowanie w powietrzu (ruchy pionowe, poziome – z zachowaniem kierunku od lewej do prawej),
‟leniwe ósemki” (element Gimnastyki Mózgu P. Dennisona),
malowanie linii falistych poziomych i pionowych, spirali w powietrzu,
‟rysowanie” w powietrzu,
malowanie palcami, watą,
rysowanie kredkami, mazakami,
zapełnianie barwą obrazków konturowych bez przekraczania linii (farbą, kredkami, flamastrami, wydzieranką),
obrysowywanie szablonów,
kalkowanie obrazków,
cięcie po narysowanych liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych,
wycinanie najpierw prostych, potem nieco bardziej skomplikowanych kształtów z papieru kolorowego,
stemplowanie i rysowanie z zachowaniem rytmu,
wypełnianie konturów za pomocą kresek poziomych i pionowych,
rysowanie patykiem na podkładzie z kaszy,
rysowanie patykiem na ziemi,
rysowanie po śladzie,
rysowanie form kulistych według wzoru,
rysowanie form falistych według wzoru,
łączenie kropek w rysunku,
pisanie liter i cyfr różnymi narzędziami pisarskimi w różnych liniaturach,
rysowanie szlaczków literopodobnych w liniaturze (zmniejszając wymiary),
wykonanie wizytówek z kaligraficznym pismem,
ozdabianie tekturowych talerzyków,
wyrywanki i naklejanki w kolorowym papierze,
wrzucanie ziarnek fasoli do butelki z małym otworem,
wyklejanie plasteliną, ziarenkami ryżu, grochu itp.,
nawlekanie korali, także z makaronu,
pstrykanie, stukanie palcami,
układanie puzzli,
modelowanie w glinie, plastelinie, modelinie, masie solnej, masie papierowej (najpierw kuleczek, wałeczków, a potem form bardziej złożonych – zwierząt, postaci ludzkich, liter itp.),
kolorowanki i malowanki w książeczkach dla dzieci,
wyszywanie, szycie, robienie na szydełku, przyszywanie guzików,
przewlekanie sznurowadeł,
odtwarzanie rytmu deszczu,
granie na pianinie,
pisanie na klawiaturze,
gniecenie chusteczki, papieru, gazety,
strząsanie wody z palców,
faliste ruchy ramion (zabawa w przylot i odlot bocianów),
zabawa w pływanie (wolny chód, ruchy rąk jak podczas pływania żabką),
zabawa w pociągi (ruch rąk naśladuje obroty kół),
zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny, prasowanie,
zabawa w gotowanie obiadu (naśladowanie wałkowania ciasta, mieszania gęstej zupy, kręcenia kranem, ubijania piany),
zabawa w rąbanie i piłowanie drzewa,
zabawy pacynką,
gry w pchełki, bierki, kręgle, bilard stołowy,
rzucanie woreczków, piłeczek w dal,
toczenie piłki do dołka,
zabawa z chwytaniem i rzucaniem piłki,
kozłowanie piłki,
przerzucanie piłki średniej wielkości z ręki prawej do lewej i podrzucanie jej raz prawą, raz lewą ręką,
podbijanie balonu wyłącznie palcami prawej i lewej ręki,
wypuszczanie piłeczki tenisowej z ręki w dół i próby chwytania jej w locie, samymi palcami – zanim odbije się od podłogi,
i wiele innych (wystarczy uruchomić wyobraźnię)

Zwyczajne, codzienne prace domowe, w których dziecko uczestniczy z dorosłym, są dla niego wielką frajdą. Wielce prawdopodobne, że sprzątania po takich domowych hulankach będzie co nie miara, ale na uwadze miejmy jednak rozwój naszych dzieci i uśmiechy na ich twarzach.
Źródło: wielodzietni.net/viewtopic.php?t=2670